huiswaarts huiswaarts vroeger mailtje sturen


[vorige bral: "Het einde van 2003"] [Huiswaarts] [volgende bral: "Verhalen uit de Oost"]

01/02/2004: "Ma'atkare"

Ze roept me. Waar of niet, maar telkens als ik opkijk van mijn scriptie staart ze naar me, vanaf het scherm. Ze is mooi. Erg mooi. En ze straalt een tijdloos soort trots uit. De eerste vrouwelijke superster. Op haar hoofd staat een blauwe kroon. Discovery channel, het geluid staat uit. Ik lees de tekst onder in beeld:
'... trouwde de koning. Toen hij stierf riep ze zichzelf uit tot heerseres van het rijk. Ze claimde dat Amon-Ra, de zonnegod zelf, tot haar had gesproken: "Welkom mijn lieflijke dochter, mijn gunsteling, koningin van Boven en Beneden Egypte, Ma'atkare, Hatshepsoet. U bent waarlijk koningin, bezitster van de twee landen." Ze droeg de koninklijke symbolen en het Egyptische volk accepteerde haar als heerseres.
Haar opvolger Toetmozes de derde heeft haar naam laten verwijderen van alle tempelmuren, maar haar herinnering leeft voort...' Ik peuter in mijn neus. Goh. Ik zuig aan m'n vinger en zoek het toetsenbord weer op. Ik loop vast en ga Tetrissen. En daarna een knokfilm kijken, op TSB-8. 'Tieten Schieten Bandieten' noemen wij het.

De volgende middag gebeurt het weer. Ik zit te typen en mijn blik wordt naar het scherm getrokken. Hatshepsoets lieflijke beeltenis staart me aan. Het is vijf uur 's middags en het is donker buiten. Ik kijk gefascineerd naar haar gezicht. De ondertiteling ken ik al. Haar beeltenis komt telkens terug in de documentaire, als een refrein. Ik ga op de grond voor de Tv zitten en staar naar de buste. Ik graai in mijn Cd-rekken en zet Mozarts requiem op. Ze kijkt me aan. Mozart speelt en ze glimlacht.
"Welkom mijn lieflijke zoon, mijn gunsteling, koning van Boven en Beneden Egypte, minnaar van Hatshepsoet."

Wat? Ik speel met de mute-knop van de Tv.
Hij stond uit. Dit is maf. Ik zet de Cd-speler uit. Ik stort me weer op mijn scriptie en ditmaal gaat het beter, ik schrijf zowaar drie steekhoudende paragrafen.

Ik ben druk bezig als ik "U bent waarlijk koning, bezitter van de twee landen" hoor. Ik kijk naar de Tv. Een visprogramma. Ik schud mijn hoofd en typ verder. 'Marketing-strategieŽn in een krimpende markt' Daar gaat het over. Als ik mazzel heb. Ik ga tot laat door en stop pas als mijn vriendinnetje belt. Ze is met een stel vriendinnen op mini-vakantie in IsraŽl.
'Hey schatje!'
'Ben je aan het doen?'
'Oh druk met m'n scriptie'
'Kom je wel genoeg buiten?'
'Ja, net wezen joggen' lieg ik.
'Ja, ja. Denk je aan Jan, liefje?'

Ze zegt het gekscherend maar ze meent het wel. Jan was de weirdo van onze studie. Maar een supergeschikte gast. En hij had altijd geld. Slimme baas. Hij begon als eerste van ons aan zijn scriptie en had al aanbiedingen liggen. We zagen hem een maand of twee niet meer.
Druk. En toen was ie ineens dood. Uit het raam gesprongen, achtste verdieping van de studentenflat. Ik woon nu op zijn unit. Best vreemd.

'Ja hoor hunnie, als het boze scriptiemonster voor de deur staat laat ik het niet binnen en verstop me in grootvaders klok, okť?'
'Als je dat maar doet!'
'Nog leuke dingen gedaan vandaag?'
'Ja! We zitten in het zuiden van de Negevwoestijn en we zijn naar oude kopermijnen geweest'
'O gaaf, ouwe joodse mijnen?'
'Nee, Egyptische. Er waren zelfs hiŽrogliefen, echt mooie ook nog.' Ik krijg kippenvel.
'Van wie dan?'
'Oh het gebruikelijke, Isis en Osiris enzo, jeweetwel. Hemel en aarde, wedergeboorte, vruchtbaarheid. Kerst zonder winter, je kent het wel. En ook iets met een koningin, euh.. ene Ha... dinges'
'Hatshepsoet?'
'Ja die! ...Hť hoe weet je dat?'
'Zomaar een gok? Luister schatje ik moet echt onwijs pissen.' Ik kus de hoorn er ze kust terug. Ik hang op.

Deze onzin moet nu stoppen. Ik bel m'n maten. Brouwer en Rijder kunnen. We spreken af op de sociŽteit. Het is gezellig. We proosten en bewonderen de bierbillen van dispuutmeisjes. Het is een goede avond. Met mijn jas open fiets ik naar huis. Het is koud maar ik voel me lekker. Ik val mijn bed in.
Ik word wakker van muziek. Mozarts requiem. Ik kijk op de radiowekker.
'4:44' staat er, in rode cijfers. Ik moet kotsen. Ik trek door en loop met toegeknepen ogen naar de huiskamer. De Cd-speler is zeker per ongeluk aangegaan. De remote ligt onder een kussen op de bank. Soft-touch ellende altijd. Ik ben misselijk en voel me raar. Ik laat een boer en zet de Tv aan.
Hatshepsoets toet staart me aan.
'Wat nou!' Ik hef boos mijn handen. Mozarts koor heft een klaagzang aan.
"Welkom mijn lieflijke zoon, mijn gunsteling, koning van Boven en Beneden Egypte, minnaar van Hatshepsoet" klinkt het in mijn hoofd. De koorzang op de Cd-speler zwelt aan. Ik loop weer naar de Wc. En terwijl ik boven de pot hang snap ik wat ze van me wil. Ik schud mijn hoofd. Ik loop terug naar de Tv. Ik prik naar haar buste met mijn wijsvinger en lal:
'Dit kun je dus mooi vergeten hŤ. Dit gaat echt never nooit gebeuren!'
"U bent koning van Boven en Beneden Egypte, minnaar van Hatshepsoet" antwoordt ze.
Ik realiseer me dat mijn vriendin op dit moment boven Egypte is.

Ik word wakker na twaalven, met een enorme kater. Ik zet de Pc aan maar krijg geen letter uit mijn vingers. Ik ga naar buiten en dwaal rond in het centrum. Ik loop een Blokker binnen. Bij de kadoafdeling staan Egyptische spulletjes. Een keramieken masker van koning Toet, een replica van de piramide van Gizeh. Een grijze obelisk. Ik pak hem en laat mijn duim langs de inscripties glijden. Hij ligt lekker in de hand en is van plastic. Voor ik het weet heb ik 'm in mijn zak gestoken.
"U bent waarlijk koning, bezitter van de twee landen." Ik heb hoofdpijn. Ik slenter langs de grachten. Ik wil het niet, maar ik weet precies waar ik heen ga. Het is vlak voor sluitingstijd. Ik koop een kaartje en laat me insluiten. Ik blijf op het toilet zitten tot ik niets meer hoor. Dan sluip ik tevoorschijn. Ik loop stilletjes door het museum, mijn vuist rond de obelisk in mijn zak. Ze ligt in kamer vier, rustig op haar rug in een glazen kist. Ik sluip naar binnen, til het lid van de kist en leg het voorzichtig op de aangrenzende. Naast haar hoofd zit een bordje waar '44, Hatshepsoet' op staat. De rest kan ik niet lezen in het donker. Ze is mooi. Ze heeft lang haar, net als haar beroemde naamgenote. Haar lege ogen staren naar het plafond en haar armen heeft ze voor haar borst gekruist.

"Kom mijn lieflijke zoon, mijn gunsteling, koning van Boven en Beneden Egypte, minnaar van Hatshepsoet." Het klinkt als een bevel. Ik pak de obelisk en plaats hem op de plek waar de windsels haar geboortekanaal afsluiten. Ik druk en maak schroefbewegingen. Het gaat beter dan ik dacht.
De obelisk verdwijnt naar binnen. Ik veeg mijn handen af aan mijn broek en bekijk de ruimte. Straatlicht valt naar binnen door smalle ramen en weerkaatst in de vitrines.
"Kom mijn lieflijke zoon, mijn gunsteling, minnaar van Hatshepsoet." Ik kijk haar aan. Dit is niet waar. En toch is het zo. Ik steek de obelisk in mijn zak en klim voorzichtig boven op haar. Mijn gezicht hangt centimeters boven het hare. Ik ruik stof en aarde en een zweem van soda. Ik betast de contouren van haar gezicht, streel de lege ogen en ingevallen wangen. Ik kus de liploze tanden. M'n erectie verbaast me. Ik hang voorzichtig boven haar en schuif mijn broek op mijn knieŽn. Mijn schoenen hangen over de rand, het glas snijdt in mijn schenen. Ik steek mijn stijve lid in het gat dat ik met de obelisk gemaakt heb. Het is niet onprettig.
"U bent waarlijk koning, bezitter van de twee landen." Ik kijk haar diep in de oogkassen en beweeg boven haar. Ik pas er voor op niets aan te raken of te breken. Ik sluit mijn ogen en zie haar buste voor me, met de blauwe kroon. Haar tong likt langs haar bovenlip.
"Kom mijn lieflijke zoon, mijn gunsteling, koning van Boven en Beneden Egypte, minnaar van Hatshepsoet."
Ik voel vocht en warmte rond mijn penis. Ik zie sterretjes en kom klaar. Ik hoor een diepe zucht. Koude tocht blaast langs mijn gezicht. Haar kaak valt open.

'Zeg alsjeblieft dat dit niet is wat ik denk dat het is?' Ik kijk achterom en staar in het licht van een zaklantaarn. Mijn achterste glimt als de volle maan.


Reedsch...16 toevoegingen, reedsch

*euh* Ņ

bromde rukwind om 03:33 AM (op 02-01-2004)


Jahoooooooooeeeee, Grzzstsretsz! Daar gaan we weer!!

Lekker.

bromde Marnix om 10:41 AM (op 02-01-2004)


Gerrits heeft goede voornemens gemaakt, lijkt me. Jippie!

bromde Adriana om 10:47 AM (op 02-01-2004)


Goedzo Grrrrts, zo begin je het nieuwe jaar.

Mooi.

bromde Lennard om 11:38 AM (op 02-01-2004)


Ha Grrts! Nou weet ik dat het jaar goed begonnen is. *Is een beetje misselijk*

bromde CiNNeR om 01:24 PM (op 02-01-2004)


Yes!!!
Zo kennen wij hem, Grrts.
Geef de man onmiddellijk koninklijke symbolen. Nu, niet straks. Nu.

bromde Arnaud om 01:40 PM (op 02-01-2004)


Nu he?

bromde Dreknek om 01:42 PM (op 02-01-2004)


Fantahahahastisch. Ik heb me hier een Iraansche breuklijn liggen lachen. Vooral dat glimmende achterste deed 't 'm.

Dat Discovery Channel is een grote inspiratiebron, of lijkt dat maar zo, grrrts? Onlangs brandende wagens, Xochipilli en boortorens, nu het geile mummietje van een Egyptisch koninginnetje.

En komt grrrts hier eigenlijk nog wel eens in het reageergebied. Of doet hij enkel nog z'n ding en trekt hij zich de rest van de dag af op de alsmaar aanzwellende lovende reacties van zijn lezers? De man moet inmiddels een verzameling veren uit z'n reet hebben geplukt waarmee je een hele pauwenkolonie groen van jaloezie kan laten zien.

bromde Max om 03:17 PM (op 02-01-2004)


Er mag in 2004 niet meer gew00t! worden? Geen w00ts meer maar graag meer sex met een duizend jarig lijk. Of ouder.

*tikt in op Google: 'veenlijk'*

Valt hier nog wat te neuken?

bromde Kiers om 05:50 PM (op 02-01-2004)


Tis weer wat rustigjes hier .. *Gaat een film kijken over stiefzusters en -broeders die elkaar wel willen neuken*

bromde CiNNeR om 10:34 PM (op 02-01-2004)


Ik zoek me gek naar die film. Mijn afstandsbediening heeft het inmiddels opgegeven. Bleeeeeh!

bromde Blob om 11:12 PM (op 02-01-2004)


Ik geef het op. Ga maar naar mijn stiefzusje.

bromde Blob om 11:36 PM (op 02-01-2004)


full moon! full moon!

bromde Bumble om 12:32 AM (op 03-01-2004)


Cruel Intentions op Net5. Ja inmiddels afgelopen ja, mijn excuses. Het was een mooie film ..

*Gaat een boterham smeren*

bromde CiNNeR om 02:14 AM (op 03-01-2004)


* Is nog even aan het bijkomen van de verwarrende avonturen van ene luiersletje Hans waarmede hij dankzij Bumble in aanraking is gekomen (met de avonturen dan, niet met luiersletje Hans zelf *

* Slaat zich met vlakke handen op beide wangen om bij te komen van de schrik *

Oef. Ik ben er weer. Luiers zijn weer voor baby's en incontinente bejaarden en minder validen.

Cruel Intentions is heel aardig, maar komt nog niet aan de enkels van Dangerous Liaisons.

Als ik maar niet ga dromen van luierslet Hans. En zijn butplug.

bromde Max om 02:24 AM (op 03-01-2004)


Les liaison dangereuses. Is al in 1782 geschreven. Toch vond ik cruel intentions wel aardig omdat het visueel meer van deze tijd is. Ik zie Sarah Michelle en Selma Blair graag tongen. Gisteren dus maar weer gekeken.

Lekker, kijken naar tongende meisjes.

En daarvoor The witches of Eastwick gekeken. Ook zeer amusant. Jack is leuk in dat soort rollen.

bromde Lennard om 02:23 PM (op 03-01-2004)






huiswaarts huiswaarts vroeger mailtje sturen


-bicat- !

Kritieken worden pas waardevol wanneer u zelf een duit in het vuighe zakje doet.
Inspiratie? Mailen maar.
Onvuighe inzendingen worden zomaar geweigerd. Met of zonder reden.
(?)