huiswaarts huiswaarts vroeger mailtje sturen


[vorige bral: "De essentie van Christus"] [Huiswaarts] [volgende bral: "Oh, jullie vervloekten!"]

04/28/2004: "Platte plakpadden"


Achter de planken zitten ze. Honderden padden. Eén voor één haal ik de planken weg en leg ze weer terug achter het schuurtje een eindje verderop. Daar gaan ze. Over een lengte van een meter of twintig beginnen de diertjes hun tocht naar de andere kant van de dijk. Tevreden kijk ik het aan. En dan nu de hond ophalen. In de voortuin pak ik een handje grind en stop het in m’n broekzak.

De hond vindt het maar vreemd. Al die padden op de weg. Hij blaft en wil er achteraan. Z’n neus vlakbij een stilzittend exemplaar. Als het beestje zich beweegt, schrikt de hond. We lopen een stukje verder. De eerste auto passeert en rijdt een paar padden plat. Het is donker dus hij kon ze niet eerder zien. Met verminderde vaart vervolgt hij z’n weg. Natte drats op de weg. Perfect.

In de verte zie ik hem aan komen rijden. Als een gek, zoals altijd. Iets vlotter dan normaal loop ik een paar meter verder en ga een stukje van de weg af staan. Een half metertje zoals iedereen doet die op deze dijk een auto aan ziet komen. Ook op dit stuk van de dijk plakken de platte padden. Maar niet zoveel als er straks verderop zullen liggen. Ik vraag me af hoe die beesten hun soort in stand kunnen houden als ik het slagveld op de dijk overzie.

Groot licht komt snel op me af. Minstens honderd kilometer per uur. Ik trek de hond wat dichter naar me toe, die hoeft er niet onder. Twee steentjes neem ik in de hand. De rest laat ik vallen. Zijn licht schijnt op het ronde witte bord met rode rand waarop met grote zwarte cijfers 50 staat. De steentjes verlaten met een boog mijn hand. Perfecte timing. Ze landen precies op de voorruit van de auto die minstens twee keer de toegestane snelheid rijdt. De knetterende krakende klappen klinken me goed in de oren.

Ik stap de weg weer op en kijk de auto na. Blauwe rook van de banden kleurt rood door de oplichtende remverlichting. De vaart blijft erin en de rook verminderd. De padden doen hun werk. De auto trekt een beetje scheef maar redt de bocht niet. Met veel herrie en een laatste harde klap komt de auto onderaan de dijk tegen de bunker tot stilstand.

Voor me zie ik het glinsterende glas op de weg, paddensmurrie en opstijgende rook. De hond doet normaal en loopt alsof er niets aan de hand is met me mee richting de chaos. Ook ik ben opmerkelijk kalm en steek een sigaret op. Om me heen geen spoor van getuigen, niemand die op het lawaai afkomt. Ik bevestig de hondenriem aan een paal en loop de dijk af. Er sist iets in de auto. Er lekt van alles. Dan kijk ik in het onherkenbare bebloede gezicht. Aan het geblubber rond de mond en neus maak ik op dat er nog ademhaling plaatsvindt.

De hond blaft een keer. Hij is het niet gewend dat ik hem zo achterlaat. Ik ga weer terug, maak de hond los en bedenk tevreden dat ik mijn kinderen heb verlost van één van de vele bedreigingen uit de grote boze buitenwereld. Ik pak de telefoon en meld 112 dat er een brandende auto onderaan de dijk ligt. Ze beloven snel te komen. Dan schiet ik het brandende restje van mijn peuk in de uitgelekte benzine.

Vlam! Zo klonk het.


Reedsch...108 toevoegingen, reedsch

Ik ga toch liever voor g03d! dan voor w00t!

Enniehoe, padden zij inderdaad een goed smeermiddel.

bromde Oersoep om 10:07 AM (op 28-04-2004)


Houdt u overigens ook zo van paddekoeken met spek en stroop?

bromde Oersoep om 10:20 AM (op 28-04-2004)


En ploffertjes natuurlijk?

bromde Oersoep om 10:24 AM (op 28-04-2004)


Aan het geblubber rond de mond en neus maak ik op dat er nog ademhaling plaatsvindt.

Kijk. Zoiets máákt mijn dag.

* gaat fluitend verder met het organiseren van 50.000 vrijstaande objecten in alfabetische mapjes *

bromde Hoof om 10:57 AM (op 28-04-2004)


*typt een krokant stukje reclametekst*

Wie was het, Lennard?

bromde Marnix om 11:10 AM (op 28-04-2004)


Met bloedersuiker natuurlijk!

bromde Oersoep om 11:16 AM (op 28-04-2004)


psst, Marnix, niet verder vertellen hoor. Maar.
*fluistert*
Het is niet echt.

bromde Lennard om 11:24 AM (op 28-04-2004)


Oh oh. E-vonneke is hier.
Mijn diervriendelijke reputatie is definitief verleden tijd, mocht ik al zoiets bezitten.

bromde Lennard om 11:31 AM (op 28-04-2004)


Wat moet ik hier nu van zeggen. Dit komt noooit meer goed, Lennard .. :)

Maar in rangorde staat de mens nog altijd boven de pad.

Leuk verhaal!

bromde E-vonne om 11:41 AM (op 28-04-2004)


Lennard, geef toe. Je hebt daar met je hond op de dijk gelopen en je bent met 100 km/u gepasseerd door een bekende. Een eikel van de hoogste boom.

Toch?

Eigenlijk is dit een doodsbedreidging dus. Aan het adres van iemand die zelf niet eens weet dat hij zo hartelijk gehaat wordt.

Waarmee maar weer eens bewezen is dat in het diepst van zijn gedachten een ieder een moordenaar kan zijn. Zelfs gij, Leonardus!

bromde Hoof om 11:47 AM (op 28-04-2004)


Die Hoof, wat een mensenkennis.
De volgende keer zal ik in een toelichting vertellen hoe ik op zo'n verhaaltje kom.

bromde Lennard om 11:58 AM (op 28-04-2004)


Woef!

bromde Rick om 12:05 PM (op 28-04-2004)


Dat je dan een extra verhaaltje schrijft "The Making Of' en we slepen er nog een eerder verhaal met de haren bij en dan noemen we dat Lennard Night. (Bij Veronica doen ze niet anders)

Misschien kunnen we dan Boudewijn de Groot vragen om de verbindende tekstjes in te spreken.

bromde Hoof om 12:14 PM (op 28-04-2004)


Ja. Idee bicat? Voor de dagen van de dolle gazelles? Gewoon een slachtoffer 'the making of' laten schrijven.

Ik kijk met grote vrees uit naar Grrrrts night.

bromde Lennard om 12:19 PM (op 28-04-2004)


Hmmm, ik vind die laatste actie eerlijk gezegd niet zo verstandig. Naar mijn weten vliegen auto's namelijk nooit spontaan in brand. Mensen denken dat wel, maar dat schijnt niet waar te zijn. Ja, in films wel. En in de Formule 1. En in de Simpsons vliegt alles in brand wat van een ravijn afdondert of tegen een boom aanrijdt. Wat ik bedoel is, de verantwoordelijke instanties zullen vermoedelijk gaan zoeken naar de brandoorzaak. En wellicht komen ze dan bij u uit. U had 'm beter kunnen laten stikken door met een doek of met rubberen handschoenen aan neus en mond dicht te houden.

Verder heb ik mij uitermate goed vermaakt. De paddentrek is inderdaad een mooi fenomeen. Zelf heb ik ook op een dorp met zo'n dijk gewoond. Ik weet dan ook precies in welke bocht dit verhaaltje zich heeft afgespeeld.

bromde Max om 12:34 PM (op 28-04-2004)


En als zo'n Formule 1 wagen dan in brand staat, dan zie je d'r weer niks van omdat die kerosine onzichtbaar brand.

Ik heb ooit een ontploffende boerenkar gezien. Was dat 'Blazing Saddles?'

* gaat naar www.imdb.com *

Zo kom ik natuurlijk nooit aan m'n werk toe.

bromde Hoof om 12:38 PM (op 28-04-2004)


bromde Ik ook niet om 12:49 PM (op 28-04-2004)


Ja, mooi verhaaltje heer boekhouder. Jammer dat veel mensen denken dat als je een peuk in een plas benzine doopt dat er dan een ontploffing plaats vindt. Mensen van de technische recherche en mensen die iets van de oerknal weten, weten ook dat zo'n peuk in zo'n geval dooft.
Verder zag ik iets over F1 auto's en kerosine. Jammer.

bromde mack om 01:01 PM (op 28-04-2004)


In Blazing Saddles wordt ook een paard tegen de vlakte geramd. Door Mongo. Een van mijn favoriete filmpersonages aller tijden.

En in Conan the Barbarian slaat Schwarzeneggert een kameel (of dromedaris) knock out. Niet dat dit iets met brandende auto's te maken heeft, maar toch...

Eigenlijk wil ik alleen maar zeggen: we hebben er met Aahnold dan wel een charismatische toppoliticus met hele goede ideeen bijgekregen, we hebben er een nog veel groter acteur voor moeten laten gaan. De wereld is een oneerlijke plaats, blijkt eens te meer.

bromde Max om 01:01 PM (op 28-04-2004)


"Verder zag ik iets over F1 auto's en kerosine. Jammer."

U bent snel teleurgesteld, Mack. Pas daarvoor op, het leven zit namelijk vol teleurstellingen. Zo zult u gek staan te kijken, als u ineens de waarheid over sinterklaas hoort. Die is namelijk homofiel. En valt op negers.

bromde Max om 01:10 PM (op 28-04-2004)


Mack, van http://mack.web-log.nl
Die denkt dat materie er al voor de oerknal was.
Die hoef je verder dus niet meer serieus te nemen.

bromde Lennard om 01:13 PM (op 28-04-2004)


En wat die peuk betreft:
Laat het verhaal dan maar anders aflopen. Met een sisser dus.

Is ook goed.

bromde Lennard om 01:17 PM (op 28-04-2004)


Als Bruce Willis het kan, kan Lennard het ook. Artistieke vrijheid is een waardevol goed.

Ik wacht op de palingboer. Broodje zure bakbokking zou er wel in gaan.

bromde Marnix om 01:31 PM (op 28-04-2004)


Een sigaret is misschien niet de beste manier om benzine aan te steken, maar een vonkje of een lucifer of een Zippo is voldoende om het gas bóven de benzine aan te steken. Je moet het alleen in slow-motion gooien, als ik me zo Die Hard 1, 2 en 3 herinner.

Dus het einde zou kunnen luiden:

"Mijn sigaret is uitgegaan. Onbewogen steek ik hem opnieuw aan en gooi de brandende lucifer in slow-motion naast de uitgelekte benzine.

Vvvvvvlllllllllaaaaaaaaammmmmm klonk het.

Bruce Willis nam bijvoorbeeld de artistieke vrijheid in The Whole Nine Yards (neem díe DVD dan mee als je niks leuks denkt te zien staan bij de weekfilms) om een ober als volgt te wijzen op de foute bereiding van zijn bestelling:

I'm gonna keep the soda and the fries but I'm gonna send this back. If you bring me another hamburger with mayonnaise on it, I'll cut off your legs, set fire to your house and then watch you try to crawl out of your burning house with bloody stumps.

bromde Hoof om 01:51 PM (op 28-04-2004)


Ik zal jullie niet langer in spanning houden:

Ze beloven snel te komen. Ik schiet het restje van mijn brandende peuk in de richting van de auto. De peuk valt in vonken uiteen nadat hij de auto raakt. De dampen boven de uitgelekte benzine vatten vlam en de auto gaat in de hens.

En nou is het echt afgelopen. We zitten al dik in de twintig comments en het is verdorie nog on topic.

bromde Lennard om 02:15 PM (op 28-04-2004)


Maar wie was het nouhou?!

bromde Marnix om 02:18 PM (op 28-04-2004)


Die details van vonken uiteen en dampen boven uitgelekte benzine halen dan weer de vaart uit het verhaal.

bromde E-vonne om 02:18 PM (op 28-04-2004)


Goedemiddag drogist,

mag ik van u 42509275432 ampullen spierverslappende middelen?

Sorry? Ja, ik zal voortaan geen lepels espresso met heet water tot mij nemen.

Bedankt voor de tip.

bromde dreadloki om 02:22 PM (op 28-04-2004)


Nou vooruit, nog één keertje dan.
E-vonneke heeft gelijk. Ik hou het bij de versie die hierboven staat. Definitief.

Het was Hans.

bromde Lennard om 02:28 PM (op 28-04-2004)


Alhoewel die laatste versie dan weer de benodigde duidelijkheid verschaft.

bromde hopje om 02:32 PM (op 28-04-2004)


Zucht....

Kan er niet even iemand iets roepen over met uitsterven bedreigde of reeds uitgestorven diersoorten die alleen maar in landen rond de evenaar voorkomen en hoe goed die het doen op de BBQ?

Roep ik alvast plop.
*Plop*

bromde Lennard om 02:40 PM (op 28-04-2004)


Broodje Bakmakreel op verzoek. Het door u bestelde is op en blijft op, mijn vrouw wordt er winderig van en ik pas er voor om elke nacht de lakens aan het voeteneind te zoeken.
Tevens heb ik nog wat pakjes Stimorol Zalm & Pesto voor de jongelui in de aanbieding.

*graait in grote bruine zak*

Euhrm... wie had er eigenlijk 200 kieuwdekseltjes besteld?

bromde de Palingboer om 02:42 PM (op 28-04-2004)


snip:"Heeft u misschien een vuurtje voor mij?"
snap:"Heeft u ook terug van een bosbrand?"
drumroll
silence

bromde goodie2shoes om 02:50 PM (op 28-04-2004)


Niks bergkangaroeribs, on-topic is de bom:

De hond blaft een keer. Hij is het niet gewend dat ik hem zo achterlaat. Ik ga weer terug, maak de hond los en bedenk tevreden dat ik mijn kinderen heb verlost van één van de vele bedreigingen uit de grote boze buitenwereld. Ik pak de telefoon en meld 0900-8844 dat er een oude auto in het zompige drijfzand ligt. Ze beloven binnenkort eens een kijkje te gaan nemen.

Flrrrrp, klinkt het. Alsof het moerassige land een tevreden scheet laat.


Het is natuurlijk maar een suggestie, maar je voorkomt er een natuurkundige discussie mee. Dacht ik zo.

(alhoewel moerasgas weer verantwoordelijk is voor verhalen over spoken en geesten en witte wieven, dus waarschijnlijk een relatief lage ontbrandingstemperatuur heeft)

bromde Hoof om 03:04 PM (op 28-04-2004)


Even iets heel anders, ik hoop dat ik u niet verveel met dit kleinigs. Ik heb net een aardappelschilmesje gekocht bij Blokker voor het luttele bedrag van 3.39 Euro.

De dame achter de kassa heette mij hartelijk welkom vandaag en glimlachtte heel breed. Tijdens het afrekenen vroeg ze of ik Airmiles spaarde, of ik Blokker Dukaten wilde hebben, of ik gepast wilde betalen of met de PIN pas. Ze legde mij nog net niet uit dat dat staat voor Personal Identification Number.

Toen ik niks van haar wilde hebben en met mijn PIN betaalde wilde ze het aardaapelschilmesje in een plastic tasje doen. Toem ik nee knikte begreep ze dat ik geen tasje wilde maar legde mij wel uit dat ik 5 jaar garantie heb op mijn aardappelschilmesje MITS (ze zei het echt) ik mijn kassabon bewaarde.

Daarna wenstte ze mij een goedemiddag en Tot Een Volgende keer.

Wat heb ik misdaan? Heb ik teveel honing op mijn anus gesmeerd? Gaat het zo enorm slecht met de economie? Of juist met Blokker alleen? Ben ik inderdaad zo'n aantrekkelijke jongeman?

Ik ben helemaal van slag door dit incident want zo mag je het wel noemen.

Laatst vroeg een puisterig meisje met een geelrode cap bij McDonalds mij "Heeft het u gesmaakt, meneer?". En dan nu dit weer.

bromde Kiers om 03:08 PM (op 28-04-2004)


Ja Max, waardeoordelen hè? Had ik niet moeten doen. Daar gaat mijn aangereikte vinger. Feitelijk had ik natuurlijk wel gelijk, maar van literair toptalent in de dop, zoals Lennard en Hoof, mag je niet verwachten dat ze óók nog eens op de hoogte zijn van ordinaire details als Formule 1 en de oerknal.
*Biedt excuses aan namens de gehele idols jury*

bromde mack om 03:18 PM (op 28-04-2004)


Hans is inderdaad een gigantische lul die het verdient een pijnlijke, en een met veel paniek gepaard gaande dood te sterven.

bromde Max om 03:22 PM (op 28-04-2004)


Een schóft is het.

Palingboer, die glasaal ziet er, eh, nogal glazig uit. Dat stoof ik natuurlijk binnen no time tot snot. Heeft u anders nog platvis van Oostenrijkse bodem?

bromde Marnix om 03:25 PM (op 28-04-2004)


Jongens, ik zal het maar vertellen.
Ik heb een SOA!!

Breedster technisch dan. En dat net op de dag dat mijn vriedinnetje naar de ggd is gegaan voor een testje.

*Gaat in een hoekje zachtjes zitten snikken. Staat op en flikkert in een beweging alle foto's en wat porseleinen spul van het dressoir. *

KUT!!!!!

bromde Eddee om 03:30 PM (op 28-04-2004)


Excuses aanvaard, Mack, namens de vier ruiters van de apocalyps.

Wat die kerosine betreft, ik vermoed dat u dat niet al te serieus moet nemen. Hoof kokketeerd de laatste dagen nogal graag met zijn gebrek aan kennis waar het de wereld van de gemotoriseerde voertuigen betreft.

Ik las trouwens op uw webzijde dat u een IQ van boven de 156 heeft. Zelf heb ik een IQ van 34.

Oh nee, dat was de lengte van mijn penis in centimeters. Ik haal die twee altijd door elkaar.

En wat die oerknal betreft: iedere rechtschapen Christen weet dat voor er voor de Oerknal niets was behalve God. De Oerknal was niets meer dan een gigantische scheet van ons geliefde opperwezen.

bromde Max om 03:33 PM (op 28-04-2004)


Niet getreurd, Eddee. Ik heb alles wat je kunt bedenken behalve HIV en ik neuk ook nog steeds. Ik slik alleen meer pillen per maand dan mijn vriendin en af en toe een zalfje. Maar dat houdt hem lekker soepel.

bromde Kiers om 03:58 PM (op 28-04-2004)


U heeft volkomen gelijk. Wij van het projectteam aarde-schepping weten dit, en glimlachen minzaam als een natuurkundige met een theorie over de oerknal komt. Wij laten het maar zo.
Wat betreft de lengte van uw penis: Inderdaad was dat een kleine vergissing mijnerzijds. Tijdens het scheppen zijn er wat papieren met DNA stucturen verwisseld. Vandaar dat u er bekaaid afkomt met slechts 34 cm.
Ook onze excuses hiervoor.

bromde Mack om 04:01 PM (op 28-04-2004)


Ik weet dan misschien niet zoveel, maar ik kijk dés te meer tv. Zo ook een boeiende documentaire over het werk van de hulpploegen aan de zijlijn van de Formule 1 races. Eigenlijk wachtte ik natuurlijk op de real-life operatieserie The Cutting Room part III Bloodlust, maar dit was nog bezig.

Kerosine is een zo onwaarschijnlijk zuivere brandstof dat het brandt zonder dat er roetdeeltjes verhit worden, danwel meeverbranden. Brandende kerosine is voor de eerder genoemde brandploegen dan ook alleen maar waar te nemen door óver de auto heen te kijken om te zien of de lucht trilt.

De ontbrandingstemperatuur is artistiek gezien inderdaad volstrekt irrelevant. Ik neem aan dat de Formule 1 auto's allemaal zijn uitgerust met ontstekingsmechanismes die een veel hogere temperatuur genereren dan vonken kunnen veroorzaken.

Maar je kunt er wél lekkere filmposters mee maken.

bromde Hoof om 04:01 PM (op 28-04-2004)


Over ontploffende brandstof gesproken:

http://www.serendipity.li/wot/holmgren01.htm

bromde Hoof om 04:02 PM (op 28-04-2004)


Ik blijf twijfelen Hoof, ook na uw schijnbaar goede uitleg. Formule 1 auto's rijden op euroloodvrij, en kerosine wordt gebruikt in vliegtuigen. Dit is zeer brandbaar en kan wel degelijk worden waargenomen als het brandt. Ik herinner even aan 4 oktober 1992, en 11 september 2001.
Waarschijnlijk bedoelt u de indy cars die rijden op het zogenaamde methanol. En dat zie je inderdaad niet branden. Alhoewel, aan de paniekerige bewegingen van een coureur is het wel degelijk op te maken. Maar misschien brand ik nu mijn vingers..

bromde mack om 04:23 PM (op 28-04-2004)


Thanks kiers voor de opbeurende woorden, zo had ik er nog niet over nagedacht. eigenlijk maakt het inderdaad geen fuck uit, als je pik maar schoon is, van een afstandje bekeken dan.
En ach die woedende testimonials, daar is de knop "delete all" voor bedoeld.

* fluit een deuntje van toots tielemans*

bromde Eddee om 04:34 PM (op 28-04-2004)


Formule 1 wagens rijden op benzine. Geen gewone benzine, nee dat niet maar wel benzine die zichtbaar brandt. In Amerika wordt geraced met methanol. Brandstof die onzichtbaar brandt maar wel met water te blussen is.

bromde Kiers om 04:36 PM (op 28-04-2004)


Om het een en ander nog eens door te nemen..
calique ==> http://www.omroep.nl/schooltv/sites/studiehuis/nt/nt3d2.htm

bromde Eddee om 04:51 PM (op 28-04-2004)


En hier de hele serie over hoe de Indy 500 in duigen viel om dat er een kudde plakpadden de baan overstak.

Let goed op foto 5. Dat is het begin van de kettingreactie. Hier verliest Dave Mc Donald de controle over zijn wagen omdat hij een kudde plakpadden onder zijn banden krijgt.

bromde Kiers om 04:54 PM (op 28-04-2004)


*steekt zijn opmerkelijk rode kop om de deur en duikt weer schielijk weg*

bromde Paul om 05:04 PM (op 28-04-2004)


Wat lees ik hier? Willen ze homo's van hoge gebouwen gaan gooien?

*pakt zijn handtasje en ontvlucht zijn penthouse op 16 hoog*

bromde Paul om 05:18 PM (op 28-04-2004)


Eigenlijk ben ik ook alleen maar aan het lezen over de opmerkelijke details van 9-11, over de brandtemperatuur van kerosine. En dat het niet heet genoeg brandt om staal te smelten.

Jet fuel (refined kerosene) boils at temperatures above 160 degrees Celsius (350 F) and the vapor flashes into flame at 41 degrees Celsius (106 F). In an environment of 1500 degrees F, jet fuel spread thinly on walls, floor, and ceiling would boil off very quickly.  If there were sufficient oxygen, it would burn; otherwise it would disperse out the open windows and flame when it met oxygen in the open air -- as was likely happening in the pictures that showed flames shooting from the windows. Some New Yorkers miles distant claimed they smelled the fuel, which would indicate fuel vapors were escaping without being burned.

Note that jet fuel burning outside the building would heat the outside columns, but would not heat the central load-bearing columns significantly.  Following this reasoning, the jet fuel fire does not adequately explain the failure of the central columns.

Whether the fuel burned gradually at a temperature below the boiling point of jet fuel (360 C), or burned rapidly above the boiling point of jet fuel, in neither case would an office building full of spilled jet fuel sustain a fire at 815 degrees C (1500 F) long enough to melt 200,000 tons of steel. And certainly, the carpets, wallpaper, filing cabinets, occasional desks -- nothing else in that office was present in sufficient quantity to produce that temperature. 

The WTC was not a lumber yard or a chemical plant.  What was burning?


Die brandweerdinges ging inderdaad over methanol, nu je het zegt, ik zie zelfs videofootage voor me van een paniekerig in het gras rollende coureur waar verder niks aan te zien is. Maar wel met van die rare platte auto's.

Zit er nog steeds een houten plankje onder Formule 1-wagens waarvan de slijtage moet worden gemeten? Dat vond ik zo gek dat ik het onthouden heb, ooit.

* gaat weer door met lezen hoe de Mossad het allemaal op zijn geweten heeft, samen met de schaduwregering en de Vrijmetselarij, uiteraard *

bromde Hoof om 05:24 PM (op 28-04-2004)


Lennard! Meester van de onschuld!

Wellicht overbodig, maar mag ik hier weer wijzen op de antipatie van het dieren bevrijdingsfront?

Hadden we het gisteren niet nog over de weg van de krijger,

is het nu het pad van de pad geworden.

Overigens houdt ik wel van de subtileit; je hebt ook van die lomperds die bakstenen van een viaduct gooien.

Dan vraag je er toch om?
(is overigens weer wat anders dan homo's van een hoge flat gooien, maar lees dan maar eens "de pad van de moslim")

bromde Vilé om 05:28 PM (op 28-04-2004)


Ik heb mezelf zonet zomaar op de pottenkijkerslijst gezet.

*Gaat deze doorbraak vieren met een aantal liter bier*

Vooruit dan maar:

*PLOP*

bromde Max om 05:54 PM (op 28-04-2004)


Inderdaad Hoof. Die houten plank zit er nog steeds. Die mag niet meer dan 1 cm zijn afgesleten om de grondspeling te meten. De reden waarom je dit onthouden hebt is waarschijnlijk de belachelijke combinatie van de modernste technieken en een houten plank.
Knap van degene die die plank er doorheen gekregen heeft destijds..

bromde mack om 06:08 PM (op 28-04-2004)


Volgens mij mag die plank slechts 1 milimeter afslijten.

Overigens is het inderdaad een leuke combinatie, een houten plank en voor de rest allemaal hightech.

Tevens vraag ik mij na het lezen van deze roman af wat voor auto er nu van de dijk afreed. Was het een erg foute (met dito bestuurder), Lennard?

bromde Piggen om 06:29 PM (op 28-04-2004)


Donders.

Wat een heerlijk smeuig verhaal. *ziet een verband* Ik ga vaker ingetogen -lees slappe- happen insturen!

ok prettig dat ik nu niet mer in de positie ben om commentaar te leveren. Was dat zelf toch al zat aan het worden....

dinges satan tralala

bromde grtsrjsktuktud om 06:41 PM (op 28-04-2004)


Ik vind dit toch uitdagende informatie:

http://physics911.org/net/modules/news/article.php?storyid=3

Kom maar eens met een goed antwoord.

* steekt zwarte kaarsen aan en zet Hotel California achterstevoren op *

Misschien is een gezellig avondje satanisme met de hele familie toch minder eng.

bromde Hoof om 08:38 PM (op 28-04-2004)


En nu allemaal even stil voor de volksliederen.

bromde Lennard om 08:39 PM (op 28-04-2004)


O ja, er is voetbal op TV...

bromde Hoof om 09:41 PM (op 28-04-2004)


VIER NUHUUL
VIER NUL
VIER NUL - VIER NUL
VIER NUHUUL
VIER NUL

En liederen van gelijke strekking.
Hoor ik net bij de bovenburen.

bromde Hoof om 10:30 PM (op 28-04-2004)


Ik ben een HONDELUL,
ik ben een HONDELUL

IK .. BEN ... EEEN.. HONDELUL!!

(repeat 324x)

*knijpt er tussen uit met z'n wijf die hij op haar linkerzij neerlegt en er zelf ook op de linkerzij achter gaat liggen. In erectieloze toestand*

Slaapt lekker.

bromde Kiers om 11:03 PM (op 28-04-2004)


Zo vroeg naar bed, en dan geen sex.

Dát is echte liefde.

bromde Hoof om 11:07 PM (op 28-04-2004)


Ook al is 't een oldie,
ik hou van mijn Aldi!

bromde Lidl om 03:10 AM (op 29-04-2004)


Lennard, u bent een geniaal schrijfer. Ik vond het spannend. Zelf dacht ik aan ernstig crimineel pedofiel, in verband met uw kinderen die voortaan veilig zin. maar dat ben ik dan weer, ieder zijn interpretatie. verder vond ik de peuk en de 'vlam!' prima klinken. Er lekte tenslotte van alles en ongemerkt gaat mijn brein uit van een flink benzine lek. Mij lijkt als je daar een peuk in gooit, het prima vlamt.

Oftewel, niet zo zeuren allemaal, het was een prachtexemplaar vandaag.

Met die woorden ga ik heerlijk slapen ..

bromde CiNNeR om 05:10 AM (op 29-04-2004)


Welterusten dan maar en voor de rest een aangenaam goedemorgen op deze mooi begonnen dag waarvan de nacht tot de volgende morgen kan gaan duren (en dan is er weer een feestje).
*Legt alvast genoeg klein geld klaar om morgen rond ditzelfde tijdstip weer een heleboel apparaten te kopen waar in ieder geval een stekker aanzit en minimaal 1 lampje het nog doet.*

bromde hopje om 06:34 AM (op 29-04-2004)


Het gaat niet om Goed en Kwaad,
er zijn slechts liefde en haat.

bromde Poetica om 08:02 AM (op 29-04-2004)


Mooi gezegd...

bromde Vilé om 09:32 AM (op 29-04-2004)


Ook een verdomd goede morgen.

Ik zit hier in een gebouw achter de Nieuwe Kerk te Amsterdam. Men is hieronder nu al maanden lang aan het verbouwen, wat gepaard gaat met een hoop gehei, zodat dit gebouw niet zelden op z'n grondvesten staat te schudden. Men beweert dat er onder de Xenos geheit moet worden vanwege te bouwen appartementencomplexen. Dat zal dan wel, maar ik denk dan weer: een paar strategisch geplaatste koffertjes Semtex - of welk explosief het meest effectief is - en heel de Dam ziet er weer uit alsof het 1254 is. Misschien iets anders dan (vredig grazende koeien e.d. zal men nog niet zo snel aantreffen) maar kaal zal het wel worden, zo zonder Paleis en Nieuwe Kerk en Bijekorf en Krasnapolsky en Madam Tussaud en en al die hotdogkraampjes en al die duiven voederende toeristjes. En al die...

*Ziet het ineens van de zonnige kant*

Nu ik erover nadenk: een terroristische aanslag op de Dam heeft 1 voordeel: we zijn in 1 klap van die levende standbeelden af. Helaas is de wereld dan ook van mij af, maar goed, dat moet de wereld dan maar op de koop toe nemen. Alleen voor mij is het jammer.

bromde Max om 09:45 AM (op 29-04-2004)


Als jij nou die levende standbeelden overgiet met die brandstof die onzichtbaar brand, dan kom ik wel even een sigaretje roken.

Niemand die ze gaat blussen hoor. Het publiek denkt vast dat het een soort van artestiekerige parodie op die levende standbeelden is ofzo.

Hoef je niet met explosieven in de trein. Dat ligt de laatste tijd nogal gevoelig namelijk.

Goedemorgen trouwens. Ook nog.

bromde Lennard om 10:15 AM (op 29-04-2004)


* is bij reet zuchtend over graancirkels aan het discussiëren *

Ja goedenmorgen vrinden.
Wat is er toch een hoop onbenul in de wereld.
Als het goed is komt vandaag mijn The Skeptic's Dictionary: A collections of Strange Belief, Amusing Deceptions and Dangerous Delusions van Robert T. Caroll binnen via Amazon Deutschland.
Want het blijft fantastisch om te ontdekken hoe mensen blijven proberen hun leven, land, planeet een sleutelrol te geven in de onstopbare voortgang der dingen. Alleen dát maakt het leven al mooi, ontdekken wat mensen kunnen bedenken en maken.

www.circlemakers.org

O ja. Eh. Is er nog giergel, ik heb een slechte haardag.

* zet de tering naar de nering *

bromde Hoof om 10:33 AM (op 29-04-2004)


Waarom moet dat altijd in graanvelden? Kan dan nooit in een aardappelveldje of een bloembollenperkje in een plantsoen?

bromde Kiers om 10:38 AM (op 29-04-2004)


Hoof, een kritische noot.
Wilt u onze eigen biofysicus dr. ir. Eltjo H. Haselhoff afdoen als een zweefkont? Slaat u zijn 'Raadsel van de graancirkels' even op?
Ga ik koffie maken.

bromde Paul om 10:53 AM (op 29-04-2004)


Ik wel. Eltjo is een zweefkont. Iemand met zulke titels die rare dingen gaat geloven moesten ze verplichten die titels weer in te leveren.

Koffie. Alles er in.
Koekje ernaast.

bromde Lennard om 11:00 AM (op 29-04-2004)


"GEEN KINDEREN VOOR MOSLIMS"

Uitgegeven: 29 april 2004 07:14
Laatst gewijzigd: 29 april 2004 08:08

Staatssecretaris Ross wil dat moslims in Nederland geen kinderen mogen krijgen als ze die zelfstandig op willen voeden. Dat zei de staatssecretaris van Volksgezondheid in een interview met de Volkskrant.

Ross wil zo 'schokkende' situaties, zoals het vastbinden van kinderen aan een stoelpoot, het slaan van vrouwen en het van flatgebouwen gooien van homosexuele zonen voorkomen. De bewindsvrouw bestrijdt hiermee het advies van de Gezondheidsraad in 2002, waarin het recht op ouderschap benadrukt werd.

Denkniveau

"Het is in het belang van ons toekomstig land", zei Ross. Moslims realiseren zich volgens haar niet wat het opvoeden van een kind betekent. Daarom moeten ze getest worden op 'denkniveau', meent Ross.

Willems, lid van de commissie die het advies van de Gezondheidsraad in 2002 opstelde, acht het ook bewezen dat het in de regel altijd misgaat bij moslims die kinderen krijgen. "We moeten overzicht verkrijgen via onderzoek", aldus Willems.

Scholten, voorzitter van de Nederlandse Vereniging Dierartsen, sluit zich hierbij aan, maar zegt dat de ervaring van zijn collega's "al erg negatief" is. "We moeten niet langer alleen praten over wat moslims niet kunnen, maar ook praten over wat hun beperkingen precies met zich meebrengen", stelt Scholten.

Anti-conceptie

Moslims moeten niet alleen ontmoedigd worden aan kinderen te beginnen, ook vindt Ross dat bij twijfel aangedrongen moet worden op anti-conceptie en abortus met een terugwerkende kracht van 18 jaar. De staatssecretaris heeft vandaag een brief over deze kwestie naar de Tweede Kamer gestuurd.

bromde Kiers om 11:02 AM (op 29-04-2004)


Skkkeptisch zijn is mooi, Lennard.

*geen alcohol genoten, alreeds twee dagen lang. het leven isnie makkelijk, net wat u zegt*

bromde Paul om 11:10 AM (op 29-04-2004)


Lieve Paul, ja. mijnheer Haselhoff is een oen van de bovenste plank. Je hoeft niet dom te zijn om voor de gek te worden gehouden, sterker nog, het helpt als je denkt dat je te slim bent om voor het lapje gehouden te worden. Daarbij is je eigen brein nog wel de machtigste rad-voor-ogen-draaier.

Voor iedereen geldt natuurlijk dat je de argumenten die je eigen standpunt versterken beter in je opneemt dan die het tegendeel beweren. Maar de toegenomen complexiteit van graancirkels bewijst voor mij dat de makers beter worden en voor de dr ir dat daarmee bewezen is dat ze niet doro mensen gemaakt worden. Terwijl de gehele werkwijze beschreven staat op bijvoorbeeld www.circlemakers.org

Geloof me, ik heb al heel wat gelezen over de gelovigen en ongelovigen. Maar ik raadt u het gebruik van Occam's Razor aan ( http://www.skepdic.com/occam.html )
Waarom zou je een anders-dan-aardse-verklaring verzinnen als de meest voor de hand liggende, eh, voor de hand ligt.
Dan kun je gaan zoeken naar argumenten, biofysische zelfs, die het onverklaarbaar zouden kunnen maken, maar dat ga je het doelbewust ingewikkeld maken om met een ingewikkelde verklaring te kunnen komen.

Je zou eens moeten weten welk een aperte onzin er door wetenschappers met heel veel afkortingen voor en na hun naam in de wereld is gebracht. Goochelaar Uri Geller is óók onderzocht op universiteiten en men kon zijn geheimzinnige krachten niet verklaren. Ja, iedere magician kan wat hij kan, en dus ook verklaren, maar alle gestudeerde koppen keken nauwlettend alle goede kanten op tijdens het misleiden.

http://www.csicop.org/hoaxwatch/cropcircles.html

Crop circles—strange geometric patterns of matted-down grain stalks—began garnering media attention in the late 1970s when they cropped up in English wheat fields. They evolved into a world-famous phenomenon in the 1980s and 90s, sparking plenty of controversy—and pseudoscience—regarding their origins. Credulous crop circles researchers—known as "cereologists" or "croppies"—believe that either extraterrestrials or "plasma vortices" are responsible for the phenomenon. Cereologists have argued that hoaxers could not be responsible for crop circles, because the grain stalks are bent and not broken, and there were no traces of footprints leading to scenes. Skeptics, including Joe Nickell, who is Senior Research Fellow of the Committee for the Scientific Investigation of Claims of the Paranormal (CSICOP), have replied that from mid-May to August, wheat is naturally green and pliable—so it is no mystery that the stalks pressed down to make crop circles are not broken. Furthermore, the tramlines left by tractors divide wheat fields into closely spaced parallel rows. Hoaxers can easily walk the tramlines without leaving tracks or disturbed grain in their wake.

In the early 1990s, Joe Nickell teamed up with forensic analyst John F. Fischer to research the entire crop circle phenomenon over previous decades. They found all of the hallmarks of hoaxers at work. "The escalation in appearances correlated directly with the increase in media coverage," says Nickell. "For years the phenomenon was concentrated in southern England. Only after media reports spread internationally did crop circles begin to appear in significant numbers elsewhere." Nickell also points to the fact that crop circles became more elaborate over time—evidence of hoaxers demonstrating increasing mastery of their art. Finally, there's what Nickell calls the "Shyness Factor": like graffiti artists, whoever makes crop circles does not want to be seen in action.

Nickell and Fischer were vindicated in 1991—just before they published an investigative report in Skeptical Inquirer magazine ("The Crop Circle Phenomenon: An Investigative Report", Vol. 16, No. 2, Winter 1992)—when crop circle hoaxers Doug Bower and Dave Chorley came forward and subsequently fooled cereologist Pat Delgado, who had declared an example of their handiwork to be beyond any hoaxer's ability. Since then, many other people have admitted to making the designs as well.


Tering. Je zou haast denken dat ik hier op een stokpaardje zit.

Ik wil graag dat mensen zelf nadenken, ja. Zie www.randi.org voor nog veel meer commentaar op wetenschappers, metdedodenpraters, roedelopers en Russchische meisjes die in je lichaam kunnen kijken.

En Paul, ik kan hiervandaan zien dat je een litteken op je knie hebt. (ik ben namelijk enorm paranormaal begaafd)
Waar of niet?

En je hebt net je knie aangeraakt.

bromde Hoof om 11:17 AM (op 29-04-2004)


Zekers. Hoewel Hoof dergelijke zaken altijd iets beter verwoord. Ik hou niet van onzin.

Zo'n instelling kan een mens trouwens wel in de problemen brengen. Mevrouw Lennard leest twee boeken. In die boeken wordt over één het zelfde ding verschillende dingen beweerd. Zegt ze "In dit boek staan fouten" en dan zeg ik weer "Waarom dan dat boek? Waarom is dat andere boek niet fout?"

En dan heb ik uiteindelijk de avond verpest.

Maar dat kan ook zijn omdat ik zeg dat het niet uitmaakt, "in chocoladepasta zitten nu eenmaal veel caloriën, wat welk boek er ook over zegt. Doe maar sla op brood."

bromde Lennard om 11:19 AM (op 29-04-2004)


Ik had het natuurlijk tegen Paul, maar die woorden brei van Hoof kwam er even tussen. Die ga ik nu even lezen.

bromde Lennard om 11:21 AM (op 29-04-2004)


Occam's Razor werkt altijd. Ik gebruik het ook graag in de boekhouding.
"Waarom staat er zoveel geld op de rekening?"
"Ehm,we maken winst en/of we betalen onze creditueren niet?"

Kijk, zo praktisch nuttig is dat nou.

bromde Lennard om 11:30 AM (op 29-04-2004)


Heb ik gezegd dat Haselhoff het gelijk aan zijn kant heeft? Nee.
There's always room for doubt, zei hij, woest zijn koffie neerzettend.

*bonkt naar de keuken voor de vaatdoek*

bromde Paul om 11:33 AM (op 29-04-2004)


Citroenmayonaise, die vind ik toch wel het lekkerst. Met stukjes geit.

bromde Marnix om 11:49 AM (op 29-04-2004)


Doet u mij een gemarineerd geitenboutje met een likje citroenmayonaise. Heerlijk. Al dat gepraat over kerosine en graancirkels maakt hongerig.

bromde Kiers om 11:53 AM (op 29-04-2004)


Bij het bereiden van mayonaise vind ik het altijd lekker om er een kwart yoghurt in te doen.

Het nadeel is dan wel een beetje dat het gaat schiften.

* gaat naar de kamer voor twijfel *

Ik moet namelijk ontzettend schijten en ik weet niet zeker of het misschien te vroeg is.

bromde Hoof om 11:59 AM (op 29-04-2004)


Dat schiften is te ondervangen door tijdens het staafmixen er een scheutje ijskoud danwel warm water bij te doen. Warm of koud, dat weet ik dan weer niet helemaal precies.

Over mayonaise gesproken...
Het is bijna 12:00

bromde Lennard om 12:04 PM (op 29-04-2004)


11:28 - 29/04/2004
Lennard is van slag
Als je het echt zo erg vindt drink je morgen toch gewoon wéér een biertje?


Ik word nog een keer beroemd.
http://www.bnn.nl/view/0/0/3941756

bromde Lennard om 12:07 PM (op 29-04-2004)


Mr. Bean strikes again.

bromde Paul om 12:22 PM (op 29-04-2004)


Top of The Logs? Lennard is van slag? Op BNN?

Nou moet je dus gaan uitkijken, Lennard. Vanaf nu zit je in de Ratrace voor de volgende Bloggies Wereldberoemde Contest. Of Layout. Of Lifelogcontent voor je hele ouvre. Nu ben je officieel lid van de incestueuze club randdebielen die naar elkaar kijkt wie de leukste onderbroek aanheeft en daar het fijnst over kan vertellen.

Klein meisje van 13 tegen haar vriendinnetje, "Vandaag was ik bij Lennard, lleeeeuuk joh, enne blah die blah..."

Ander klein meisje, "Lennard, welke Lennard?".

"Ken je LENNARD NIET? Die van Top of the Blogs bij BNN weet je wel?! Ach kom toch dat weet je wel".

Nu is het erop of eronder, Lennard. Je moet het willen, die sterrenstatus.

bromde Kiers om 12:25 PM (op 29-04-2004)


Kut. Dat moet ik even met bicat overleggen. De afspraak was dat ik alleen maar bicat zou promoten. Nu ik niet meer in de marge log komt natuurlijk ook uit dat ik het weleens over de dierentuin of nietmachines heb.
Kut.

bromde Lennard om 12:34 PM (op 29-04-2004)


En vertel er bij Ome Bicat dan ook bij dat jij PUUR GOUD bent! En op een neukende eerste plaats staat bij 'De Best Bezochte weblogs van dit moment'
1 lennard
2 moos_weblog
3 2664
4 frankiegoes
5 fokked
6 pindakaas-brombeer
7 opa_harr
8 marcel_goes_reunion
9 daaglijkse-gedoetjes
10 akkeefietje

Ik weet het niet Lennard. Ik weet niet wat voor contract jij met Ome Bicat hebt gesloten maar dit ziet er allemaal niet best uit voor je exclusieve bijdragen op Bicat. Dit wordt een juridisch steekspel dat wel eens heeel lang kan gaan duren.

bromde Kiers om 12:41 PM (op 29-04-2004)


Geef maar toe, je hebt jezelf te grabbel gegooid. In de uitverkoop. Alle middelen ingezet, inclusief je kinderen.

Dan mag je toch ook van het resultaat genieten?

Raar altijd, mensen die zich schuldig voelen over hun succes. Heb ik helemaal geen last van.

Maar dat verandert misschien als ik succes heb. Dat kan ook.

* bedenkt een bordspel met balletjes, gerold van witbrood en dartpijltjes met geluid *

bromde Hoof om 12:42 PM (op 29-04-2004)


En nu consolideren, Lennard. Met 13 bezoekers per dag voel ik toch een zekere druk om regelmatig te presteren. Dat valt niet mee, helemaal niet als je eigenlijk een ENORM saai leven leidt.

Maar daar heb ik dan weer geen last van. Wil iemand nog blote tieten zien? Ik weet er nog wel een paar.

bromde Marnix om 12:45 PM (op 29-04-2004)


Ik mag van mijn geliefde niet meer drinken. Vandaar.

(De trut!)

bromde Paul om 12:46 PM (op 29-04-2004)


Graag, Marnix! Kan ik mijn Favotieten weer uitbreiden.

bromde Paul om 12:48 PM (op 29-04-2004)


Ik dacht dat je tieten ging laten zien?

bromde Kiers om 12:52 PM (op 29-04-2004)


Dat klopt.

bromde Marnix om 12:56 PM (op 29-04-2004)


Geil! Ik ga er gelijk drie bestellen. Drie tieten, voor op mijn nachtkastje.

bromde Kiers om 12:59 PM (op 29-04-2004)


*zet de zondebokkenpruik op*
Moet er nog meer bicat op dat logje? Zeg het maar hoor.

Ik doe het ook voor jullie hoor!

*grijpt naar tissue om spuug en opkomende tranen te vangen*

bromde Lennard om 12:59 PM (op 29-04-2004)


Als je obscuur wilt blijven, Lennard, moet je niet zo vaak posten. En ook niet zo interessant zijn. En teksten schrijven die zo lang zijn dat alleen volslagen verstokte leesverslaafden (van het soort dat het liefst elke letter die ooit gepubliceerd is leest) bereid zijn te lezen. En een websiteframedinges hebben met pop-ups. En een heel onhandig reageerseldingetje hebben. Kortom, doe als ik.

bromde Max om 01:03 PM (op 29-04-2004)


*laat zich niet kennen. of juist wel*

bromde Paul om 01:06 PM (op 29-04-2004)


En nu even tot Hoof:

Heeft u wellicht ook wat bewijzen in de aanbieding om amateur-astrologen de mond te snoeren? Sowieso het soort mensen dat na een eerste kennismaking middels een handdruk meteen informeert naar je sterrenbeeld en ascedant en dergelijke en onder welke maan je geboren was, wil ik graag wat harde feiten in het gelaat kunnen gooien.

Mijn voorbeeld van een Siamese tweeling,waarvan de twee leden volledig van elkaar verschilden op werkelijk alle denkbare fronten (bij J. Springer gezien: de ene had een kantoorbaan, de ander was country-zangeres of zoiets - en ze deden net alsof het ze niets kon schelen dat ze voor eeuwig aan elkaar vast zaten)wordt als niet terzake doend afgedaan. Hetzelfde gebeurt wanneer ik men mijn sterrebeeld gaat ontleden en er niets klopt. Ben ik weer de uitzondering die alles bevestigt. Enzovoort. Ik wil wel eens iets steviger bewijs hebben.

bromde Max om 01:11 PM (op 29-04-2004)


'Elk nadeel heb z'n voordeel', Johan Cruijff.

Toch blijft ie leuk. Of niet soms.

bromde Paul om 01:14 PM (op 29-04-2004)


http://www.skepsis.nl/astrotst.html

http://www.skepsis.nl/astro-smit.html

bromde Lennard om 01:17 PM (op 29-04-2004)


Max, dit helpt: www.skepdic.com/astrolgy.html

Het basisgegeven is al onnozel (de invloed van planeten die duizenden lichtjaren van ons verwijded zijn), maar één van de mooiste vragen is toch wel wie die karakter omschrijvingen op schrift heeft gesteld.

Experiment. Lees een astro-gelovige iemand's horoscoop van afgelopen week voor en hoor 'live' hoe hij of zij gaat uitleggen dat het inderdaad klopt. Zorg wel dat u een volstrekt willekeurig sterrenbeeld neemt.

Het geheim van astrologen is natuurlijk (net als bij andere 'cold readers' zoals die met de doden spreken) dat de uitgesproken vaagheden algemeen toepasbaar zijn voor alle lezers, temeer omdat de gelovigen alle moeite doen om alles kloppend te redeneren. Het grootste voordeel van de mensen is bovendien dat ze de 'hits' voor eeuwig onthouden en herhalen als bewijs en de 'misses' vergeten.

Er zijn inmiddels vrij veel experimenten gedaan waarin astrologen aan de hand van een horoscoop het sterrenbeeld van iemand moesten bepalen, dat is er nog nooit één gelukt. Zie vooral ook www.randi.org voor meer over astrologie. Maar er staan ook veel links op skepdic.com

Als mensen naar mijn sterrenbeeld vragen zeg ik altijd hetzelfde: 'ik ben een zwoerd' (powered by Midas Dekkers)

bromde Hoof om 01:25 PM (op 29-04-2004)


Daar kan ik niet tegenop, Lennard.

bromde Paul om 01:27 PM (op 29-04-2004)


Alles voor de kijkcijfers, natuurlijk.

bromde Paul om 01:31 PM (op 29-04-2004)


'Have you gone mad?!'

bromde Atkinson om 01:42 PM (op 29-04-2004)


Aah, bedankt.

Ja, zichzelf vervullende profetien, da's volgens mij ook het kwalijke aan heel de zaak. Mensen gaan hun leven inrichten naar hun horoscoop, die op totale onzin berust.

Maar goed, een groot deel van het succes van onze maatschappij berust op onnozelheid, dus waar zou ik me druk over maken.

Als mensen mij naar m'n sterrenbeeld vragen, antwoord ik, naar waarheid, dat ik een stier ben, met de toevoeging dat stieren niet in astrologie geloven dus dat men maar beter een ander onderwerp kan aansnijden. Maar zwoerd is helemaal fijn. Is dat een teken uit de Nigeriaanse astrologie?

bromde Max om 01:44 PM (op 29-04-2004)






huiswaarts huiswaarts vroeger mailtje sturen


-bicat- !

Kritieken worden pas waardevol wanneer u zelf een duit in het vuighe zakje doet.
Inspiratie? Mailen maar.
Onvuighe inzendingen worden zomaar geweigerd. Met of zonder reden.
(?)